Sadness, Suru

Sadness – Suru

Sadness comes when you lose something important to you. Thinking slows down, the pace of life stops. Your mind is heavy. Your happiness, your energy, at worst your zest for life, have gone missing. Grief is like a psychological amputation. Your mind revolves around the loss and you cannot think about anything else. Even though it’s tough, sadness has to be mourned and grieved for it to pass.

The loss of one’s loved one is undoubtedly one of the greatest causes of grief. Sorrow takes many forms. It can vary from mild melancholy and disappointment to a heart breaking agony. Prolonged sadness can turn into a melancholic mood or even into a deep depression.

Respect the sadness, it is a precious emotion that also has something to tell you. It is time for you to slow down or stop. Thoughts have to now be re-arranged. Sadness is also associated with other emotions: anger, fear, longing, gratitude and even joy. Sadness enhances thinking and critical processing of information and promotes acquisition and adoption of new information. If you know how to deal with grief properly, it can have many positive effects on your personal and professional life. Encountering grief is also an ideal place for the organization to show what their real values are. Through the grief, the community can be strengthened and the commitment and loyalty towards the organization can grow. Grief can also add positive emotions such as gratitude, pride and confidence.

 

Suru herää, kun menetät jotain sinulle tärkeää. Ajatuksen kulkusi hidastuu, vauhti pysähtyy. Mielesi on raskas. Iloisuutesi, energisyytesi, pahimmillaan koko elämänhalusi ovat kateissa. Suru on kuin psyykkinen amputaatio, olet “siipi maassa”, kuten sanotaan. Mielesi pyörii menetetyn asian ympärillä, etkä pysty miettimään mitään muuta. Suru on kuitenkin surettava pois, muu ei auta.

Lähimmäisen menettäminen on epäilemättä yksi suurimmista surun aiheuttajista. Surulla on monta muotoa. Se voi vaihdella alakuloisuudesta tai lievästä pettymyksestä sydäntä riipivään tuskaan. Pitkäkestoinen suru voi muuttua myös alakuloiseksi mielialaksi tai jopa syväksi masennukseksi.

Kunnioita surua, sillä suru on arvokas tunne ja sillä on sinulle myös jotakin kerrottavana. Sinun on aika hidastaa tahtia tai pysähtyä. Ajatukset tulee nyt järjestää uudelleen. Suruun liittyy paljon myös muita tunteita: vihaa, pelkoa, kaipausta, kiitollisuutta ja jopa iloa. Suru lisää tarkempaa ja kriittisempää tiedon käsittelyä ja edistää uusien asioiden hankkimista ja omaksumista. Jos surua osataan käsitellä oikein, sillä on monia positiivisia vaikutuksia elämässä ja työelämässä. Surun kohtaaminen on organisaatiolle oivallinen paikka näyttää, mitkä sen todelliset arvot ovat. Surun kautta yhteisöllisyys voi vahvistua ja sitoutuminen ja lojaalisuus organisaatiota kohden kasvaa. Suru voi myös lisätä positiivisia tunteita, kuten kiitollisuutta, ylpeyttä ja luottamusta.

Related Posts